Produkta sertifikācija, atbildīgā persona kosmētika, Atbilstības deklarācija, CE marķējums, ES atbilstības sertifikāts, kosmētikas produkti Kosmētikas izstrādājumu paziņojumu portāls – CPNP, Regula (EK) Nr. 1223/2009 Kosmētikas produktu drošības ziņojums (CPSR) Eiropas Savienības sertifikācijas reģistrācija, pārtika kontaktmateriāli, pārtikas iepakojums
Atgriezies

cosmetic-regulation-1223-2009

Eiropas patērētāji uzskata kosmētiku un personīgās higiēnas līdzekļus par svarīgiem vai ļoti svarīgiem savā ikdienas dzīvē. Patērētāji augsti vērtē kosmētikas produktus, ko viņi lieto, un uzskata tos par atslēgu dzīves kvalitātes uzlabošanai, pašcieņas paaugstināšanai, kā arī sociālajai mijiedarbībai.

No ķermeņa kopšanas līdz ādas kopšanai, matu kopšanai, mutes dobuma kopšanai, parfimērijai un grima līdzekļiem Eiropas patērētāji vidēji katru dienu lieto vairāk nekā septiņus dažādus kosmētikas produktus un gandrīz 13 kosmētikas produktus katru nedēļu. Kosmētikas un personīgās higiēnas līdzekļu nozīme infekciju aizsardzībā un slimību izplatības novēršanā šodien ir acīmredzama kā nekad agrāk. Kosmētika ietekmē daudzas mūsu dzīves jomas.

Kosmētikas regulas filozofija ir tāda, ka visiem produktiem, kas atbilst regulas prasībām, jābūt vienlīdzīgai un tūlītējai piekļuvei tirgum un tiem jābūt brīvi izplatāmiem visā Eiropas Savienībā. ES ir stingri pārliecināta, ka attiecībā uz ātri realizējamiem patēriņa precēm, piemēram, kosmētikas līdzekļiem, iekšējā tirgus kontroles sistēma (pazīstama arī kā pēcpārdošanas kontrole) ir efektīvāka nekā pirmspārdošanas atbilstības procedūras. Kosmētikas regulas galvenais princips ir tas, ka persona vai uzņēmums, kas laišana kosmētikas produktu tirgū, ir atbildīgs par šo produktu (tā saucamā „atbildīgā persona”). Šī persona vai uzņēmums (parasti ražotājs vai importētājs) ir atbildīgs par produkta drošību un atbilstību visām kosmētikas regulas prasībām. Eiropas Regula 1223/2009 nosaka pamatprasības, kurām jāatbilst kosmētikas produktiem, lai tos varētu pārdot Eiropā. Starp pienākumiem, kas jāievēro uzņēmumiem, kuri nodarbojas ar kosmētikas produktu tirdzniecību, ir kvalificētas atbildīgās personas nodrošināšana Savienībā, lai garantētu noteikumu ievērošanu un produktu drošību iedzīvotāju veselībai.

Reklāma ir svarīga kosmētikas zīmolu saziņas ar patērētājiem sastāvdaļa. Tā informē par produktu darbību, to lietošanas mērķi un labāko lietošanas veidu, galu galā sniedzot informāciju, kas palīdz patērētājiem izdarīt apzinātu izvēli.

ES kosmētikas regulas nosaka principus, kas jāievēro ražotājiem, norādot informāciju uz iepakojuma. To papildina vispārīgi kritēriji prasību regulēšanai un pamatnostādnes, kas apraksta, kā iesniegt prasības.

Papildus normatīvajam regulējumam mums ir pašregulācijas iniciatīva, kas nosaka atbildīgu reklāmu attiecībā uz tādiem elementiem kā gaume un godīgums, reklāma bērniem un cieņa pret cilvēku. Cosmetics Europe ir publicējusi „Atbildīgas reklāmas un mārketinga komunikācijas statūtus un pamatnostādnes”, lai palīdzētu saviem biedriem.

ES kosmētikas regulējums ietver virkni stingru kosmētikas produktu marķēšanas noteikumu, kas visi jānorāda uz produkta iepakojuma vai, ja tas nav iespējams izmēra ierobežojumu dēļ, pievienotajā lietošanas instrukcijā. Bez atbilstošas marķējuma produkts netiks laists tirgū.

Kompetentā iestāde dalībvalstī, kurā rodas nevēlama ietekme, informē kompetentās iestādes citās dalībvalstīs. Turklāt, ja gala lietotāji vai medicīnas darbinieki ziņo kompetentajai iestādei par nopietnām nevēlamām blakusparādībām, šī kompetentā iestāde informē par to citu dalībvalstu kompetentās iestādes un atbildīgo personu.

Kosmētikas līdzekļu tiesību akti nosaka, ka katram kosmētikas līdzeklim, kas nonāk Eiropas tirgū, jābūt drošam lietošanā. Ražotājam jānodrošina, ka kosmētikas līdzekļi pirms laišanas pārdošanā tiek pakļauti zinātniskai drošības novērtēšanai.

Zinātniskā pētniecība un inovācija ir galvenie kosmētikas rūpniecības virzītājspēki. Ražotāji nodarbina tūkstošiem zinātnieku, lai atklātu jaunus, efektīvākus kosmētikas sastāvdaļas un receptūras, kā arī izstrādātu produktus ar unikālām īpašībām, kas atbilst patērētāju vēlmēm. Jauna produkta laišana tirgū var aizņemt vairākus gadus, un ražotājs ir atbildīgs par tā testēšanu un drošības novērtēšanu.

Katra ES dalībvalsts iestādes ir atbildīgas par drošības novērtējumu izskatīšanu un jau tirgū esošo produktu pārbaudi. Kosmētikas produktu testēšanu veic valstu laboratorijas saskaņā ar analītiskajās metodēs izklāstītajām prasībām.

Eiropas Komisija konsultējas ar zinātniskajām komitejām par jautājumiem, kas saistīti ar kosmētikas produktu un sastāvdaļu drošumu un alerģiskajām īpašībām.