Produkta sertifikācija, atbildīgā persona kosmētika, Atbilstības deklarācija, CE marķējums, ES atbilstības sertifikāts, kosmētikas produkti Kosmētikas izstrādājumu paziņojumu portāls – CPNP, Regula (EK) Nr. 1223/2009 Kosmētikas produktu drošības ziņojums (CPSR) Eiropas Savienības sertifikācijas reģistrācija, pārtika kontaktmateriāli, pārtikas iepakojums
Atgriezies

Kas ir viltots kosmētikas līdzeklis?

Kontrafaktiskā produkcija ir preces, ieskaitot iepakojumu (primārais iepakojums un sekundārais iepakojums, piemēram, kaste vai kārba), uz kurām bez atļaujas ir uzlikts preču zīme, kas ir identiska reģistrētajai preču zīmei, kas attiecas uz tāda paša veida produktu, vai preču zīme, kuru nav iespējams atšķirt pēc būtiskām pazīmēm. Regula (ES) 1383, kas pieņemta 2003. gada 22. jūlijā.

Kosmētikas produktu viltošana ir ļoti nozīmīga un pastāvīgi pieaugoša parādība. Problēma galvenokārt skar noteiktus kosmētikas produktu veidus, piemēram, smaržas un zobu pastas, bet attiecas arī uz citām kosmētikas kategorijām.

Kontrafaktiskie produkti pēc savas būtības ir nelikumīgi ražoti produkti ar nezināmu izcelsmi.

Tādējādi Kopienas tiesību aktos noteiktās kosmētikas produktu drošības un kvalitātes prasības netiek garantētas, kas rada risku patērētāju drošībai. Faktiski šie produkti var saturēt arī sastāvdaļas, kas ir aizliegtas ar likumu. Parasti tie neatbilst Regulas (EK) Nr. 1223/2009 par kosmētikas produktiem prasībām.

Turklāt nezināma izcelsme un Kopienas tiesību aktu neievērošana rada šaubas par šo produktu efektivitāti.

Viltojumi ir problēma sabiedrībai vairāku iemeslu dēļ. Faktiski viltotas preces kaitē arī likumīgai rūpnieciskai darbībai, jo tās ir nelikumīgas konkurences forma, kas kaitē brīvajam tirgum un neizbēgami negatīvi ietekmē arī nodarbinātību.

Ir svarīgi, lai patērētāji būtu aizsargāti un varētu izvairīties no riska iegādāties viltotas kosmētikas preces, pat to neapzinoties.

Tomēr ne vienmēr ir viegli atpazīt viltotas kosmētikas preces. Tomēr patērētājs var veikt dažus vienkāršus piesardzības pasākumus, iegādājoties preces, salīdzinot tās ar iepriekš iegādātām vai citādi pazīstamām kosmētikas precēm:

pievērsiet uzmanību preces nosaukumam un jo īpaši grafiskajam noformējumam (krāsu un nosaukuma rakstību)

uzmanīgi pārbaudiet produkta zīmolu, kuru gatavojaties iegādāties, jo īpaši, vai tajā nav noviržu vai izmaiņu salīdzinājumā ar pazīstamo produktu.

pārbaudiet un salīdziniet iepakojuma izskatu pēc krāsas, rakstības (burta izmēra un ortogrāfisko kļūdu esamības), iepakojuma un kastes izmēriem

pārbaudiet, vai uz kastes vai iepakojuma ir norādīta obligātā informācija

pārliecinieties, ka ir pievienotas kosmētikas lietošanas instrukcijas, lietošanas drošības pasākumi un produkta funkciju apraksts

novērtējiet, vai cena atbilst produkta veidam

izvēlieties regulāri autorizētus pārdošanas kanālus.