Produkta sertifikācija, atbildīgā persona kosmētika, Atbilstības deklarācija, CE marķējums, ES atbilstības sertifikāts, kosmētikas produkti Kosmētikas izstrādājumu paziņojumu portāls – CPNP, Regula (EK) Nr. 1223/2009 Kosmētikas produktu drošības ziņojums (CPSR) Eiropas Savienības sertifikācijas reģistrācija, pārtika kontaktmateriāli, pārtikas iepakojums
Atgriezies

Kosmētikas regulas (EK) Nr. 1223/2009 (CPR) 20. pants par negodīgu komercpraksi.

Papildus Direktīvai par negodīgu komercpraksi UCPD, kosmētikas apgalvojumiem jāatbilst Regulas 1223/2009 par kosmētikas līdzekļiem 20. pantam, kas nosaka, ka apgalvojumi nedrīkst radīt iespaidu, ka produktiem ir īpašības vai funkcijas, kas tiem nav.

20. pants attiecas uz:

• kosmētikas produkta iepakojumu/marķējumu;

• produkta piedāvāšanas veidu tirgū (piemēram, prezentācijas stendā, tirdzniecības vietā);

• reklāmu.

20. panta darbības joma aptver arī visus dažādos formātus, kādos paziņojumi tiek sniegti vidusmēra patērētājam, piemēram:

• teksts;

• nosaukumi (piemēram, ja krēma nosaukumā ir vārds „pret pinnes”, tas tiek uzskatīts par paziņojumu un tādējādi uz to attiecas 20. pants);

• preču zīmes;

• attēli; un

• citi apzīmējumi.

Tiesību akti garantē, ka galvenie principi tiek piemēroti, kad runa ir par patērētāju aizsardzību pret maldinošiem apgalvojumiem. Nav obligātu prasību saraksta, kurā sīki aprakstīti konkrēti pierādījumu, testu vai rezultātu veidi noteiktiem apgalvojumiem. Tomēr uzņēmumiem ir jābūt pietiekamiem datiem, lai pamatotu savus apgalvojumus, un pamatojumam jābūt pieejamam apgalvojuma izteikšanas brīdī, nevis pēc tam.

Augstākais pierādījumu līmenis balstās uz sasniegumiem zinātnē un tehnoloģijā, kas ir tā pamatā, nevis vienkārši uz to, ka apgalvojumā izmantotie vārdi iepriekš nav bijuši lietoti. Piemēram, ja apgalvojums balstās uz:

• pilnīgi jauna veida sastāvdaļas iedarbību;

• pilnīgi jaunu labumu patērētājam;

• pilnīgi jaunu sensorisko īpašību;

• pilnīgi jauniem ietekmes novērtēšanas vai kvantitatīvās novērtēšanas līdzekļiem;

• jaunām zināšanām par ķermeņa daļas bioloģiju, uz kuru tiek uzklāts produkts.

• pierādījumi nedrīkst tikt atlasīti vai sniegti tādā veidā, kas var radīt nepareizu vai maldinošu viedokli.