Amazon Regulation 2023/988 GPSR

Jaunie noteikumi ir paredzēti, lai „risinātu drošības problēmas, kas rodas saistībā ar jaunajām tehnoloģijām un tiešsaistes pārdošanu”. Regula 2023/988 ir vērsta uz to, lai saskaņotu tirgus uzraudzības noteikumus neharmonizētiem produktiem ar noteikumiem, kas jau ir spēkā harmonizētiem produktiem, kuriem ir CE marķējums.
ES ražotāji, bez šaubām, viegli pielāgosies izmaiņām, bet citiem, jo īpaši mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, tas radīs problēmas.
Amazon informē pārdevējus par Vispārējās produktu drošības regulu, kas attiecas uz nepārtikas precēm, kuras no 2024. gada 13. decembra tiek piegādātas ES un Ziemeļīrijas tirgos.
Amazon un GPSR
Mēs pilnībā atbalstām ES Vispārīgās produktu drošības regulas (GPSR) mērķus aizsargāt Eiropas patērētājus un uzskatām, ka visiem uzņēmumiem ir jāuzņemas atbilstoša atbildība neatkarīgi no to atrašanās vietas produktu vērtības radīšanas ķēdē. Kopš 2023. gada mēs regulāri informējam pārdošanas partnerus par GPSR, lai palīdzētu viņiem sagatavoties jaunajām prasībām, piedāvājot atbalstu tehnisko risinājumu un izglītojoša satura veidā ar mūsu programmas Seller University palīdzību. Papildus mūsu augšupējiem kontroles pasākumiem, kuru mērķis ir nodrošināt mūsu veikalā pārdotu produktu drošību, mēs esam apmācījuši pārdevējus par GPSR pienākumu iecelt atbildīgo personu Eiropā un par to, kā viņi var izpildīt attiecīgās drošības prasības. Mēs turpināsim sniegt šo atbalstu arī pēc GPSR ieviešanas perioda, un mēs ar nepacietību gaidām turpināt sadarbību ar Eiropas institūcijām un politiķiem, lai nodrošinātu klientu drošību neatkarīgi no tā, kur viņi veic pirkumus — gan internetā, gan klātienē.
Uzticama kontrole
Produktu saraksta izveides posmā mūsu produktu atbilstības sistēmas ietver kontroles elementus ar automatizētiem noteikumiem, kas identificē un izdzēš neatbilstošus produktus. 2023. gadā mēs pārbaudījām miljardiem mēģinājumu veikt izmaiņas produktu aprakstu lapās, lai atklātu ļaunprātīgas izmantošanas pazīmes. Vajadzības gadījumā mēs arī papildinām savu tehnoloģiju, atzīmējot sarakstus, lai mūsu drošības un atbilstības ekspertu komanda tos varētu izpētīt sīkāk.
Šie kontroles mehānismi ir paredzēti, lai nepieļautu neatbilstošu produktu nonākšanu mūsu veikalā vai arī atzīmētu tos mūsu izmeklēšanas ekspertiem, lai sarakstus varētu apturēt, ja tiek atklātas atbilstības problēmas vai ja mums ir nepieciešama papildu informācija no pārdevējiem. Mums ir arī nepārtraukta uzraudzība, kas pārsniedz mūsu veikala un inventāra pārskatīšanu. Mēs vienmēr ieklausāmies klientu atsauksmēs, lai noskaidrotu, vai mūsu proaktīvie kontroles elementi nav kaut ko palaiduši garām. Katru nedēļu mēs izsekojam aptuveni 70 miljonus atsauksmju visā pasaulē, no kurām lielākā daļa ir gandrīz reāllaikā.
Kad produkti tiek iekļauti mūsu Eiropas veikalos, pārdevējiem tiek lūgts sniegt atbilstošu informāciju par produkta drošību un atbilstību, tostarp brīdinājumus un atbilstības marķējumu produktu lapās, kā arī attēlus par saviem produktiem un iepakojumu. Ja iespējams, mēs izmantojam arī API un publiski pieejamus resursus, lai atbilstības nodrošināšana pārdevējiem būtu vienkārša un uzticama. Piemēram, viņi var attēlot energoefektivitātes marķējumu, vienkārši sniedzot mums informāciju par savu Eiropas enerģijas marķējuma produktu reģistra identifikatoru.
Un mēs turpinām ieviest inovācijas, kad runa ir par produktu drošību. Mūsu pasūtījumu apstrādes centri tagad skenē iepakotos produktus, izmantojot modernu attēlu apstrādes tehnoloģiju, kas kopā ar mākslīgo intelektu ļauj mums uztvert, analizēt un attēlot svarīgu informāciju par produktu. Tas ļauj mums noteikt valodas, nodrošināt attēlu lasāmību un noteikt svarīgus drošības brīdinājumus uz iepakojuma, kas nozīmē, ka klienti, kas pārlūko mūsu veikalu, var viegli piekļūt izsmeļošai informācijai par produktu, tostarp drošības informācijai, viņiem saprotamā valodā.