Produkta sertifikācija, atbildīgā persona kosmētika, Atbilstības deklarācija, CE marķējums, ES atbilstības sertifikāts, kosmētikas produkti Kosmētikas izstrādājumu paziņojumu portāls – CPNP, Regula (EK) Nr. 1223/2009 Kosmētikas produktu drošības ziņojums (CPSR) Eiropas Savienības sertifikācijas reģistrācija, pārtika kontaktmateriāli, pārtikas iepakojums
Atgriezies

Kosmētikas produktu regulas (CPR) Nr. 1223/2009 — CPR pārskatīšana.

Eiropas iedzīvotāji kosmētikas līdzekļus izmanto ikdienā, apmierinot savas pamatvajadzības un gaidas. Šīs vajadzības un gaidas stimulē kosmētikas nozari un veicina inovatīvu produktu ražošanu, kas uzlabo patērētāju labklājību un dzīves kvalitāti, kā arī paaugstina viņu pašcieņu.

Ķīmiskās vielas spēlē svarīgu lomu mūsu ikdienas dzīvē, tostarp kosmētikā un personīgās higiēnas līdzekļos. ES ķīmisko vielu regulējums un nozares tiesību akti ir ne tikai instruments, kas aizsargā patērētājus un vidi no noteiktu ķīmisko vielu potenciālā riska, bet arī līdzeklis, ar ko ieviest inovatīvas tehnoloģijas un uzņēmējdarbības modeļus.

ES kosmētikas produktu regulas 1223/2009 galvenais mērķis ir nodrošināt cilvēku drošību, ieviešot stingras riska pārvaldības procedūras, kas garantē augstu patērētāju aizsardzības līmeni.

Kosmētikas produktu regula EC 1223/2009 ir kļuvusi par „paraugu” kosmētikas produktu tiesību aktiem visā pasaulē un ir labs piemērs tam, kā šī pieeja var veiksmīgi darboties praksē, nodrošinot kosmētikas produktu drošību.

Pēdējos gados ir radikāli mainījusies veids, kādā patērētāji iegūst informāciju par produktiem, kā arī viņu pirkšanas paradumi, un šīs tendences turpina attīstīties. Revolūcija saziņas līdzekļos un tehnoloģijās ir izraisījusi ievērojamas izmaiņas patērētāju uzvedībā, un tie arvien biežāk cenšas iegūt informāciju, izmantojot digitālos līdzekļus. Elektroniskā komercija nepārtraukti attīstās, jo arvien vairāk patērētāju veic pirkumus tiešsaistē. Turklāt daudzi uzņēmumi samazina produktu iepakojuma daudzumu, tādējādi samazinot fizisko telpu, kas pieejama informācijai.

Kosmētikas produktu marķējums ir jāattīsta, lai tas atbilstu 21. gadsimta patērētāju vajadzībām, bet pašreizējā kosmētikas marķējuma sistēma, kas ieviesta 1976. gadā un grozīta 1993. gadā, kopš tā laika nav būtiski mainījusies un tādējādi kļūst arvien novecojusi. Digitālā marķēšana un informācijas vienkāršošana CPR pārskatīšanā. Informācijas digitalizācija sniedz virkni iespēju patērētājiem, kontroles iestādēm, rūpniecībai, kā arī videi. Tajā pašā laikā informācija patērētājiem joprojām jābūt nozīmīgai un atbilstošai, tā jāpielāgo produktam un tā lietošanai.

Eiropas Komisija ir uzsākusi visaptverošu Kosmētikas produktu regulas (CPR) Nr. 1223/2009 novērtējumu, kas būs pirmais pilnīgs pārskats kopš tās ieviešanas 2013. gadā. Novērtējums, kas plānots laika posmā no 2025. gada otrā ceturkšņa līdz 2026. gada otrajam ceturksnim, ir vērsts uz to, lai noteiktu, vai regula joprojām atbilst tās mērķim šodienas attīstītajā tirgū.

Novērtējums būs vērsts uz piecām galvenajām jomām:

Cilvēka veselības aizsardzības efektivitāte

Pārskatā tiks novērtēts, vai regulējums joprojām nodrošina augstus kosmētikas produktu drošības standartus. Tajā tiks izvērtēts, cik efektīvi vispārējā riska pieeja tiek piemērota potenciāli bīstamām sastāvdaļām, piemēram, endokrīnās sistēmas disruptoriem, alergēniem un nanomateriāliem. Novērtējumā tiks izskatīts arī, vai ir nepieciešami papildu drošības pasākumi.

Ilgtspējīgas attīstības un zaļo inovāciju ietekme.

Komisija analizēs, vai CPR atbalsta ilgtspējīgas uzņēmējdarbības modeļus, tostarp:

- Iepakojums masu un vairākkārt lietojamiem produktiem. Vai spēkā esošie noteikumi atbilst aprites ekonomikas mērķiem?

- Ietekme uz vidi. Vai CPR jāaptver kosmētikas ķīmisko vielu ietekme uz vidi?

- Kā regulējums var veicināt drošāku un ilgtspējīgāku formulu izstrādi?

Digitalizācija un tirgus tendences.

Tā kā pieaug tiešsaistes pirkumi un pārrobežu tirdzniecība, novērtējumā tiks izpētīts, vai CPR pietiekami ņem vērā digitālo marķējumu, e-komercijas regulējumu un profesionāli lietojamus produktus. Tajā tiks novērtēts, vai digitālie sastāvdaļu saraksti var palielināt pārredzamību, vienlaikus samazinot iepakojuma atkritumus.

Normatīvo aktu atbilstība citiem ES tiesību aktiem

CPR mijiedarbojas ar vairākiem ES normatīvajiem aktiem, tostarp:

- REACH (ķīmiskā drošība)

- CLP (vielu klasifikācija un marķēšana)

- Biocīpo produktu regula

- Medicīnas ierīču regulējums

Pārskatā tiks izvērtēts, cik labi šie normatīvie akti ir saskaņoti un vai to saskaņošana var samazināt uzņēmumu atbilstības nodrošināšanas slogu.

Ekonomiskā ietekme un konkurētspēja

Novērtējumā tiks izpētīts, vai CPR joprojām ir ekonomiski efektīvs uzņēmumiem, jo īpaši MVU. Tajā tiks izpētīts arī, vai normatīvo aktu atjaunināšana varētu uzlabot ES kosmētikas nozares globālo konkurētspēju, nodrošinot piekļuvi starptautiskajiem tirgiem un vienlaikus saglabājot stingrus drošības standartus.