Produkta sertifikācija, atbildīgā persona kosmētika, Atbilstības deklarācija, CE marķējums, ES atbilstības sertifikāts, kosmētikas produkti Kosmētikas izstrādājumu paziņojumu portāls – CPNP, Regula (EK) Nr. 1223/2009 Kosmētikas produktu drošības ziņojums (CPSR) Eiropas Savienības sertifikācijas reģistrācija, pārtika kontaktmateriāli, pārtikas iepakojums

Papildu marķējumi un CE marķējums

Rūpniecība bieži izmanto papildu marķējumus patēriņa precēm papildus CE marķējumam. Šiem papildu marķējumiem ir noteiktas nozīmes, un tie ir paredzēti, lai izpildītu juridiskās un administratīvās prasības un sniegtu papildu informāciju galapatērētājam.

 

CE marķējums atbilst vispārīgajiem principiem, kas izklāstīti Regulas (ES) Nr. 765/2008 30. pantā.

 

Ja tiek piemērots 19. panta 1. punktā paredzētais atbrīvojums, 6.–12. panta un 14.–18. panta prasības nepiemēro ierīcēm, kas paredzētas iekļaušanai konkrētā stacionārā iekārtā, un pretējā gadījumā tās nedrīkst laist tirgū, un uz šīm ierīcēm nedrīkst piestiprināt CE marķējumu, lai apstiprinātu atbilstību EMCD. Šajā gadījumā CE marķējums tomēr var būt nepieciešams, lai apstiprinātu atbilstību citām direktīvām.

 

Informēti patērētāji izvairās no nesaderīgiem produktiem, kuriem nav CE marķējuma.

 

Tas stiprina līdzekļus labākai policijas darbībai. Iestādes iegūs papildu instrumentu tiesvedības uzsākšanai pret ekonomikas dalībniekiem, kuri ļaunprātīgi izmanto CE marķējumu. Turklāt uzņēmumiem būs atļauts atsaukties uz kolektīvās preču zīmes aizsardzību pret negodīgiem konkurentiem.

 

CE marķējums ir pirmais līdzeklis, kas ļauj iestādēm novērtēt produktu atbilstību, un iestādēm ir papildu instruments, lai celtu prasību pret uzņēmējiem, kuri ļaunprātīgi izmanto CE marķējumu.

 

CE marķējumu var piemērot tikai produktiem, kuriem ir Kopienas regula, kas paredz CE marķējuma lietošanu.

 

CE marķējums ir reāls aktīvs (Eiropas) produktiem un stiprina Eiropas ražotāju konkurētspēju starptautiskajā tirdzniecībā. CE marķējums sniedz skaidras norādes muitas un tirgus uzraudzības iestādēm par produkta atbilstību.

 

CE marķējums nav Kopienas kolektīvā preču zīme.

 

CE marķējuma nozīme ir sarežģīta un bieži nesaprotama vienkāršam patērētājam, kurš nav pazīstams ar visu sistēmu, kas atbalsta marķējuma piešķiršanu. Marķējums tika ieviests Eiropas tiesību aktos, lai sniegtu valstu iestādēm informāciju par produkta atbilstību, nodrošinot tā brīvu apriti Kopienā. Tas nebija paredzēts, lai sniegtu informāciju patērētājiem. Tomēr, tā kā tā arvien vairāk tiek izmantota patēriņa precēs, tās redzamība sabiedrībā ir palielinājusies, radot neskaidras un kļūdainas interpretācijas par tās nozīmi.

 

Vēl viens iemesls šai neskaidrībai ir tas, ka produktiem bieži ir vairāki citi juridiski un brīvprātīgi marķējumi. Vairumā gadījumu šo marķējumu nozīme patērētājiem ir vienlīdz nezināma. Turklāt vairākiem no šiem marķējumiem ir līdzīga nozīme, kas vēl vairāk apgrūtina CE marķējuma atšķiršanu. Patērētāji ir sajukuši no daudzajiem dažādajiem marķējumiem un bieži neizmanto CE marķējuma informācijas vērtību kā pamatu savai izvēlei, atšķirībā no valstu uzraudzības iestādēm.

 

Patērētāji, kuri nezina CE marķējuma nozīmi, nepārbauda, vai produktiem patiešām ir CE marķējums, un tādējādi var iegādāties nesaderīgus un potenciāli bīstamus produktus. Tie, kuriem ir nepareiza izpratne par CE marķējumu, var tikt maldināti produkta izvēlē.

 

Papildu marķējumi un CE marķējums