Produkta sertifikācija, atbildīgā persona kosmētika, Atbilstības deklarācija, CE marķējums, ES atbilstības sertifikāts, kosmētikas produkti Kosmētikas izstrādājumu paziņojumu portāls – CPNP, Regula (EK) Nr. 1223/2009 Kosmētikas produktu drošības ziņojums (CPSR) Eiropas Savienības sertifikācijas reģistrācija, pārtika kontaktmateriāli, pārtikas iepakojums

Kosmētikas digitālā marķēšana.

Pašreizējā Kosmētikas produktu regulas (CPR) pārskatīšana notiek kontekstā ar citām nozares vai horizontālām likumdošanas iniciatīvām, kas saistītas ar informāciju patērētājiem, kā arī ar informācijas pārraides līdzekļiem.

 

Nepārtraukti pieaugošās prasības kosmētikas līdzekļu marķēšanai, nepieciešamība uzlabot patērētāju aizsardzību, atsakoties no pārblīvētiem marķējumiem, un digitālo līdzekļu pieaugošā izplatība patērētāju ikdienas dzīvē liek steidzami ieviest noteikumus par kosmētikas digitālo marķēšanu.

Digitālajai marķēšanai ir daudz priekšrocību. Patērētājiem tā piedāvā, cita starpā, iespēju piekļūt papildu un ērtākai informācijai par atsevišķiem produktiem un sastāvdaļām.

 

Kosmētikas ražotājiem Eiropas Savienībā izmaksas ievērojami samazināsies, jo izmaiņas saistībā ar normatīvajām prasībām ir vieglāk ieviest tiešsaistē, salīdzinot ar izmaksām, kas saistītas ar marķējuma izmaiņām uz iepakojuma, lai nodrošinātu atbilstību normatīvajām prasībām. Gadījumos, kad tiek izmantotas dabiskas sastāvdaļas, marķējuma izmaiņas atkārtojas, jo dabisko sastāvdaļu sastāvs var atšķirties no viena ražas līdz otram, atkarībā no to ģeogrāfiskās izcelsmes, sezonas utt. Šādas izmaksas būs daudz zemākas, ja nākotnē sastāvdaļu saraksts tiks nosūtīts digitālā formātā.

 

kosmētikas marķēšanas informācija patērētājiem marķēšanas prasībām

 

Kosmētikas līdzekļu digitālā marķēšana var vienkāršot produktu atbilstības pārbaudes procesus, ko veic tirgus uzraudzības iestādes, piemēram, izmantojot individuālu informāciju un ātru meklēšanu.

 

Tā kā patērētājiem un uzraudzības iestādēm ir jāpielāgojas jaunajiem veidiem, kā piekļūt informācijai par kosmētikas produktiem, un ekonomikas dalībnieki atrodas dažādos digitalizācijas posmos un ir nepieciešams pielāgot savas iekšējās struktūras un marķēšanas sistēmas pārejai uz digitālo informāciju, ir nepieciešama pakāpeniska pāreja.

Digitālās marķēšanas priekšrocība patērētājiem ir iespēja meklēt un salīdzināt produktus, piekļūt papildu informācijai par sastāvdaļām, ekoloģiskajām īpašībām, uzlabot teksta lasāmību dažādās valodās, pārvērst tekstu mutiskā informācijā, izmantojot esošās lietotnes.

Digitālais sastāvdaļu saraksts ir priekšrocības salīdzinājumā ar sarakstu uz iepakojuma no lasāmības un saprotamības viedokļa.

 

Tajā pašā laikā, neskatoties uz ažiotāžu ap digitālajiem informācijas rīkiem, nav izstrādāts neviens uzticams modelis, kas parādītu, kā tas varētu darboties praksē. Pastāv acīmredzams risks, ka pāreja uz digitālo marķējumu kā alternatīvu esošajiem kosmētikas informācijas kanāliem var apdraudēt, nevis nodrošināt apzinātu patērētāju izvēli, t. i., padarot piekļuvi informācijai par produktu darbietilpīgāku un apgrūtinošāku vai pilnībā liekot atsevišķiem patērētājiem zaudēt piekļuvi informācijai, kas nepieciešama viņu veselībai un labklājībai.

Informācija uz iepakojuma ir svarīga, lai nodrošinātu patērētāja ērtības un drošību produktu lietošanas posmā.