Produkta sertifikācija, atbildīgā persona kosmētika, Atbilstības deklarācija, CE marķējums, ES atbilstības sertifikāts, kosmētikas produkti Kosmētikas izstrādājumu paziņojumu portāls – CPNP, Regula (EK) Nr. 1223/2009 Kosmētikas produktu drošības ziņojums (CPSR) Eiropas Savienības sertifikācijas reģistrācija, pārtika kontaktmateriāli, pārtikas iepakojums
Atgriezies

Noslēdzas pirmā sabiedriskā apspriešana par Direktīvas 2006/42/EK efektivitāti

Eiropas Savienība ir vienots Eiropas tirgus, kurā ir likvidēti tirdzniecības šķēršļi. Tas tika panākts, ieviešot daudzas Eiropas direktīvas, likumus un, jo īpaši, direktīvu grupu, kas pazīstama kā Jaunās pieejas direktīvas. Šīs direktīvas nosaka prasības produktiem, kurus var laist apgrozībā Eiropas Savienības valstīs, tostarp prasību par vienotu marķējumu atbilstībai saskaņotajiem standartiem, CE marķējumu.

CE marķējuma galvenā nozīme ir norādīt, ka produktam ir īpašības, kas var ietekmēt drošību, un ka produkts ir konstruēts, ražots un atbilstoši novērtēts atbilstības novērtēšanas procedūrā, nodrošina šādas īpašības un nerada būtisku risku.

Mašīnbūves direktīva attiecas uz mašīnu un procesu iekārtām ar kustīgām daļām.

Ja mašīnas sastāvā ir elektriskas detaļas, produkts ir pakļauts elektromagnētiskās saderības direktīvai un (parasti) zemsprieguma direktīvai. Diezgan bieži izstrādājumi, uz kuriem attiecas Direktīva 2006/42/EK, attiecas arī uz Direktīvu par spiediena iekārtām, kas visvairāk piemērojama rūpnieciskajām mašīnām un iekārtām apstrādei, un mašīnām, kas satur sistēmas, kuras darbojas ar dažādiem gāzu maisījumiem vai šķidrumiem, kas darbojas zem spiediena, kas pārsniedz 0,5 bar.

Diezgan reti var piemērot Direktīvu par vienkāršām spiedtvertnēm, bet tā var būt tieši saistīta ar ražotajām mašīnām. Šī direktīva attiecas uz tvertnēm, kas satur gaisu vai slāpekli ar spiediena slieksni 0,5 bar. jūsu tehnikai.

Gadījumos, kad mašīnas ekspluatē atklātā gaisā, tās var būt pakļautas Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvai 2000/14/EK par trokšņa emisiju vidē. Šī direktīva attiecas uz mašīnām un iekārtām, kas ir pašgājējas vai pārvietojamas un kas piesārņo vidi, radot troksni. Visai iekārtai, uz kuru attiecas direktīva par troksni, jābūt marķētai ar CE zīmi atbilstoši direktīvas prasībām.

Ja tehnika vai tehnoloģiskās iekārtas ir paredzētas darbam potenciāli sprādzienbīstamā atmosfērā (vidē) vai var radīt sprādzienbīstamu atmosfēru, tehnika vai tehnoloģiskās iekārtas automātiski ir pakļautas ATEX direktīvas darbībai attiecībā uz iekārtām, kas tiek izmantotas sprādzienbīstamās vidēs.

Vispārīgie atbilstības novērtēšanas noteikumi nodrošina augstu drošības līmeni mašīnu projektēšanā un ražošanā ES. Vispārīgie noteikumi nodrošina arī tehnikas brīvu pārvietošanos ES un Eiropas Ekonomikas zonā.

Saskaņā ar Eiropas Savienības saskaņotajiem tehniskajiem tiesību aktiem mašīnām, uz kurām attiecas Direktīvas 2006/42/EK IV pielikuma prasības, ir obligāti jāveic ES atbilstības pārbaude, ko veic trešā neatkarīga persona, pirms produktu var laist iekšējā tirgū. Atbilstības novērtēšanu veic neatkarīga trešā puse, kas ir pārbaudes iestāde, un tā nodrošina augstu drošības līmeni un atbilstību attiecīgajām prasībām.

EC tipa pārbaudes sertifikāts ir produkta drošības zīme, kas ir priekšrocība ražotājiem, kuri eksportē produkciju arī ārpus ES un EEZ. ES tipa pārbaudes sertifikāts ir garantija brīvai tehnikas pārvietošanai ES un EEZ, atvieglo starptautisko tirdzniecību ārpus ES un EEZ, palielina uzņēmuma konkurētspēju iekšējā tirgū.

Saskaņotie tehniskie tiesību akti ierobežo galveno prasību pieņemšanu, kas tiek izvirzītas produktiem, kuri tiek laisti Kopienas tirgū. Galvenās drošības prasības ir skaidri noteiktas un precīzi definēts rezultāts, kas jāsasniedz, pirms produkts nonāk tirgū, neprecizējot, kā tas jāsasniedz. Līdz šim nav veikti pētījumi par direktīvas par mašīnām īstenošanu vai uzraudzību. Direktīvas izpildes kontroles mehānisms tiek nodrošināts, sadarbojoties dalībvalstu iestādēm, tostarp tirgus uzraudzības iestādēm, Komisijas dienestiem un ieinteresētajām personām, regulāri rīkojot sanāksmes, piemēram, Mašīnbūves komitejas, darba grupa, darba grupa tirgus uzraudzības iestāžu sadarbības administratīvos jautājumos un notificētās grupas.

Beidzas pirmā sabiedriskā apspriešana par Direktīvas 2006/42/EK efektivitāti. Apspriešanas mērķis ir novērtēt, cik lielā mērā Direktīva par mašīnām pilda savus uzdevumus un atbilst savam mērķim mūsdienu apstākļos, kā arī noteikt jomas, kurās ir iespējami uzlabojumi, lai pēc tam pārietu uz regulu.

 

Mašīnu direktīva 2006/42/EK nodrošina saskaņotu regulējumu ES līmenī mašīnām, kas definētas kā kopums, kurā ir vismaz viena kustīga sastāvdaļa ar mehānisku, elektrisku, hidraulisku vai citu piedziņu, izņemot cilvēka spēku.

Direktīvas mērķis ir nodrošināt brīvu produktu apriti Eiropas Kopienas tirgū un garantēt augstu drošības līmeni lietotājiem.

Tā nosaka galvenās drošības prasības un piemērojamas atbilstības novērtēšanas procedūras, lai pierādītu, ka mašīna atbilst ES prasībām.

Īpaša uzmanība tiek pievērsta mašīnām ar augstāku risku, kas noteikts direktīvas IV pielikumā.

Saskaņotie Eiropas standarti ir svarīgi instrumenti direktīvas piemērošanai, un tie arī ir apspriežami. Cik efektīva bija Eiropas saskaņoto standartu izstrāde un izmantošana mašīnbūvē.

Viena no apspriestajām tēmām ir atbilstības novērtēšanas joma. Diskusija par atbilstības novērtēšanu notiek ļoti plašā diapazonā un aptver mašīnbūvi no maziem rokas elektriskajiem instrumentiem līdz lielām rūpnieciskām ražošanas līnijām, iedalot galvenajās produktu kategorijās un apakškategorijās, kas paredzētas laišanai ES tirgū. Diskusija ir vispusīga un aptver visus Mašīnu direktīvas aspektus, tostarp piemērošanas jomas prasības, ietekmi uz veselību un drošību, kā arī atbilstības novērtēšanas procedūras, un aptver laika posmu no 2009. gada līdz 2014. gadam.

Tiek apspriesti pozitīvie un negatīvie aspekti, kas saistīti ar direktīvas īstenošanu, tostarp potenciālās grūtības, kas varētu prasīt regulatīvus pasākumus. Šī iniciatīva palīdzēs labāk izprast Eiropas mašīnu tirgus struktūru un noteikt galvenās tendences starptautiskajā tirdzniecībā, novērtēt ietekmi uz uzņēmumiem un patērētājiem Eiropas Savienībā, ES konkurētspēju, potenciālos tirdzniecības šķēršļus, kas ierobežo preču brīvu apriti, ietekmi uz inovāciju. Svarīgs faktors ir noteikt, ka Direktīvas 2006/42/EK darbības jomā ietilpīgie izstrādājumi ir izstrādāti un ražoti tā, lai tie darbotos un neradītu briesmas cilvēkiem, mājdzīvniekiem vai īpašumam, tos lietojot normāli, un to garantē Direktīva.

Jautājums par to, cik lielā mērā Direktīva par mašīnām ir veicinājusi ES iekšējā tirgus efektīvu darbību, arī ir nopietns jautājums. Ir iesniegti priekšlikumi par pozitīviem un negatīviem faktoriem, kas ietekmē Direktīvas efektīvu piemērošanu, jo īpaši, novērojot mašīnas tirgū.

Iecerētajiem jaunajiem tiesību aktiem ir liela nozīme, vai citu valstu tiesību aktos ir lēmumi, regulas vai direktīvas, kas ir efektīvākas par Direktīvu 2006/42/EK, un, ja ir, kādas mācības var gūt no pozitīvās pieredzes.

Noteikt, cik efektīvs ir trešo personu — paziņoto iestāžu — veiktais atbilstības novērtējums. Cik efektīva ir bijusi iekšējo pārbaužu atbilstības novērtēšanas procedūra, nodrošinot augstu patērētāju un lietotāju veselības un drošības aizsardzības līmeni.

Kādas ir normatīvās, tostarp administratīvās izmaksas un ieguvumi dažādām ieinteresētajām personām, tostarp dažādām ieinteresētajām personām, piemēram, projektētājiem, ražotājiem, lietotājiem, atbilstības novērtēšanas iestādēm, uzraudzības iestādēm.

Tiek apspriesta Mašīnbūves direktīvas mijiedarbība ar direktīvām par zemsprieguma iekārtām, elektromagnētisko saderību, sprādzienbīstamu vidi, augstu spiedienu un citām direktīvām.

Diskusijā izvirzītie jautājumi, kas saistīti ar direktīvas īstenošanu, tika apspriesti ar ES dalībvalstu pārstāvjiem, nozares ieinteresētajām personām, Eiropas standartizācijas organizācijām, atbilstības novērtēšanas iestādēm, darba ņēmēju un patērētāju organizācijām.

Īpaša uzmanība tika pievērsta Eiropā laistās produkcijas neatbilstībai direktīvas prasībām, saskaņotajiem standartiem un produkcijas izņemšanai no Eiropas Kopienas tirgus. Šo aspektu īpaši uzsvēra ES mašīnbūves uzņēmumi, jo šāda produkcija tieši ietekmē godīgu konkurenci.

Viena no problēmām mašīnbūvē ir riska novērtēšana, jo mūsdienu mašīnbūves produkcija ir sarežģītas sistēmas, kas var apdraudēt apkalpojošo personālu un vidi, kas tika atzīmēts akreditētajās un uzraudzības iestādēs.