Mašīnu direktīvas pārskatīšanas praktiskās sekas.

Prasību izmaiņas radīs ražotājiem papildu tiešos izdevumus, kas saistīti ar pielāgošanos izmaiņām, apmācību un iepazīšanos ar jauno tekstu. Standartizācijas iestādes arī tiks ietekmētas, jo būs jāapsver iespēja pārnest pārskatītās prasības saskaņoto standartu sarakstā OJEU. Citas ieinteresētās personas, tostarp paziņotās iestādes un tirgus uzraudzības iestādes, iespējams, arī tiks ietekmētas, jo būs jāiepazīstas ar jaunajām juridiskajām prasībām. Tomēr ietekmi, ko rada prasību izmaiņas, var mīkstināt, saglabājot jauno vai pielāgoto prasību numerāciju tuvu esošajam sarakstam vai sniedzot salīdzināšanas tabulu starp pašreizējām un jaunajām prasībām. Mašīnu lietotāji un patērētāji gūs labumu no drošākiem produktiem tirgū par potenciāli augstāku cenu, ja ražotāji pārnesīs augstākas izmaksas uz citiem. Mašīnu lietotāji gūs labumu no drošākiem produktiem tirgū par potenciāli augstāku cenu, ja ražotāji pārnesīs uz viņiem augstākas izmaksas. Sabiedrība iegūs no ievērojama izdevumu samazinājuma par sabiedrības veselības aprūpes sistēmām ES valstīs.
Kā norādīts šā ziņojuma 1.3. nodaļā, daudzi iekārtu ražotāji pieder MVU kategorijai. Lietotāji (darbinieki un patērētāji) sagaidīs vienādu produktu drošības līmeni neatkarīgi no to ražotāja uzņēmuma lieluma. Politikas varianta ietekme uz MVU ietver papildu izmaksas nedaudzajos gadījumos, kad tiem var būt nepieciešams pielāgot savu iekārtu konstrukciju, lai tā atbilstu jaunajām prasībām, lai gan tās būs mērķtiecīgas un attieksies tikai uz noteiktiem mašīnu veidiem. No otras puses, godprātīgi ražotāji jau ieviesīs dažas no pārskatītajām prasībām, un šādos gadījumos tiem būs konkurences priekšrocības pēc pārskatīto mašīnbūves prasību stāšanās spēkā.
Paskaidrojumi par piemērošanas jomu un definīcijām var būt noderīgi ražotājiem, kuriem nebūs jāvēršas pēc padoma vai jāizmanto privāti līgumi, lai precizētu jautājumus. MVU īpaši iegūs no tiesiskās skaidrības, ko nodrošinās pārskatītā mašīnbūves direktīva, kas ir svarīgi, jo MVU parasti ir mazāk resursu, lai sekotu līdzi un saņemtu ieteikumus par tiesību aktiem. Turpmāka juridiskā skaidrība ietekmēs neatbilstošu produktu skaita samazināšanos tirgū, kas ir lietotāju (darbinieku un patērētāju) interesēs, jo īpaši no trešām valstīm, jo uzraudzība tiek pastiprināta.
Pētījums par ietekmes novērtējumu uz pārskatīto mašīnbūves direktīvu, ja ražotāji pārnes augstākas izmaksas uz patērētājiem, ietekmē produktu pašizmaksu. Iekšējo pārbaužu varianta atcelšana, lai novērtētu IV pielikumā iekļauto mašīnu atbilstību, radīs ražotājiem papildu izmaksas, iesaistot trešo pusi, bet, kā paredzams, palielinās direktīvas efektivitāti, lai nodrošinātu lietotāju veselības un drošības aizsardzību.
Digitālās dokumentācijas atļaušana ražotājiem dos ietaupījumus, kā arī ekoloģiskas priekšrocības, kas saistītas ar papīra patēriņa un atkritumu samazināšanu. Ražotāju papildu izmaksas, kas saistītas ar atbilstošu digitālās izsekojamības sistēmu izveidi, tiks ievērojami kompensētas ar ekonomiskajiem ieguvumiem. Dažos gadījumos tirgus uzraudzības iestādēm būs jāpielāgo un jāievieš jaunas tirgus uzraudzības procedūras, kas saistītas ar digitālo dokumentāciju. Saskaņā ar spēkā esošajiem tiesību aktiem par NLF produktiem tirgus uzraudzības iestādes jau ir pielāgotas digitālajai dokumentācijai, piemēram, ICSMS. Mašīnu lietotāji un patērētāji bez maksas saņems papīra versiju lietošanas instrukcijām, ja tās viņiem būs nepieciešamas.
Saskaņošana ar NLF un direktīvas pārveidošana par regulu ir iespēja harmonizēt tirgus uzraudzības procesu, precizēt ekonomikas dalībnieku pienākumus un samazināt ražotāju izmaksas, kas saistītas ar prasību ievērošanu, samazinot atšķirības interpretācijā starp dalībvalstīm. Tiks atvieglots arī tirgus uzraudzības iestāžu darbs. Mašīnu lietotāji un patērētāji gūs labumu no mazāka neatbilstošas tehnikas daudzuma tirgū.