Eiropas iekšējais tirgus.
Iekšējā tirgus mērķis ir samazināt tehniskos šķēršļus tirdzniecībai. CE marķējuma ietvaros šis mērķis tiek sasniegts, izmantojot Eiropas Komisijas saskaņošanas koncepciju, kuras pamatā ir tā sauktā “jaunā pieeja”.
Lai pārskatītu “jauno pieeju” un CE marķējumu, Eiropas Komisija 2008. gadā cita starpā pieņēma šādu tiesību aktu:
Lēmumu 768/2008/EK, ar ko izveido vienotu tiesisko regulējumu ražojumu tirdzniecībai.
Šis tiesību akts no jauna noteica turpmāko CE zīmes tiesisko regulējumu. ES direktīva/reglaments tika pakāpeniski pārskatīts un pielāgots “jaunajam tiesiskajam regulējumam”.
Ar CE zīmi ražotājs apliecina, ka ražojums atbilst piemērojamajām prasībām, kas noteiktas saskaņotajos ES tiesību aktos, kuri reglamentē to izmantošanu.
CE saīsinājuma nozīme tiesību aktos nav skaidri definēta.
Pirms CE Matk uzlikšanas ražotājam ir jāveic atbilstības novērtēšana, kas nodrošina, ka attiecīgais ražojums atbilst attiecīgo ES direktīvu/normatīvu prasībām. Lai to izdarītu, viņam ir jānosaka piemērojamās ES direktīvas/noteikumi un pēc tam tie jāievēro.
ES direktīvu/noteikumu prasības novērtē produkta atbilstību šīm prasībām.
ES direktīvās un regulās ir noteikts, ka ražotājam ir jāsagatavo savu izstrādājumu riska analīze.
Ja atbilstības novērtēšanas ietvaros ražotājs ir pierādījis, ka tas atbilst visām piemērojamo direktīvu attiecīgajām prasībām, šā procesa beigās tas uzliek ražojumam CE zīmi un izdod ES atbilstības deklarāciju.