Nozares organizācijas kosmētikas jomā.
Kosmētikas ražošana ir viena no visstingrāk regulētajām nozarēm Eiropā no produktu drošības viedokļa, ņemot vērā to, ka kosmētikas produkti, ņemot vērā to lietošanu, ietekmē patērētāju veselību vairāk nekā citi patēriņa preces.
Eiropa ir atzīta par pasaules līderi kosmētikas rūpniecībā un lielu kosmētikas produktu eksportētāju kosmētikas produktu eksportētāju. ES ieguldījums šajā nozarē ir tās normatīvās bāzes attīstība tirgus piekļuvei, kas tiek modelēta starptautiskā līmenī, un tās starptautiskajās tirdzniecības attiecībās.
Direktīvas pārskatīšana, pieņemot Regulu (EK) Nr. 1223/2009 par kosmētikas produktiem, ir vērsta uz vienkāršotu noteikumu ieviešanu kosmētikas produktiem, kas pieejami ES, lai nodrošinātu iekšējā tirgus darbību un augstu cilvēka veselības aizsardzības līmeni. Pateicoties savam statusam, regula tika vienoti piemērota ES dalībvalstīs pēc tās stāšanās spēkā, bez nepieciešamības to pārnest valstu tiesību aktos.
Galvenās izmaiņas salīdzinājumā ar iepriekšējo likumdošanu ietvēra procedūru vienkāršošanu un terminoloģijas optimizāciju, lai samazinātu administratīvo slogu uzņēmumiem, kā arī prasību iecelt „atbildīgo personu” ES pirms kosmētikas līdzekļa laišanas tirgū, lai garantētu, ka pastāv organizācija, kas veic atbilstības nodrošināšanas darbības un ir atbildīga ES regulatīvajām iestādēm. Izveidota centralizēta paziņošanas sistēma visiem kosmētikas līdzekļiem, kas tiek laisti ES tirgū, izmantojot CPNP, jauni noteikumi attiecībā uz nanomateriāliem un pienākums paziņot citu valstu nacionālajām iestādēm par nopietnām nevēlamām sekām. Šī iemesla dēļ pašreizējie tiesību akti starptautiskā līmenī tiek uzskatīti par paraugiem un tos modelē daudzas citas valstis un reģioni.
Tiem ir arī svarīga loma jautājumos par dzīvnieku izmantošanu izmēģinājumos un aizliegumu izmantot ķīmiskas vielas, kas ir bīstamas cilvēku veselībai vai videi.
Eiropas Savienībā darbojas aktīvas nozares organizācijas, kas lobē un izstrādā ieteikumus kosmētikas jomā. Tas, jo īpaši, saistīts ar pastāvīgu uzsvaru uz patērētāju tiesību un iespēju paplašināšanu, ļaujot viņiem pieņemt pamatotus lēmumus par produktiem, kurus viņi pērk. Piemēram, Cosmetics Europe, pazīstama Eiropas nozares asociācija, ir izveidojusi publiski pieejamu datu bāzi par kosmētikas sastāvdaļām, lai labāk informētu patērētājus par sastāvdaļām, to kosmētikas ietekmi uz veselību un vidi.