Produkta sertifikācija, atbildīgā persona kosmētika, Atbilstības deklarācija, CE marķējums, ES atbilstības sertifikāts, kosmētikas produkti Kosmētikas izstrādājumu paziņojumu portāls – CPNP, Regula (EK) Nr. 1223/2009 Kosmētikas produktu drošības ziņojums (CPSR) Eiropas Savienības sertifikācijas reģistrācija, pārtika kontaktmateriāli, pārtikas iepakojums

Parfimērijas un kosmētikas līdzekļu reklāmas paziņojumi un iezīmes.

Ir 6 vispārīgi kritēriji kosmētikas apgalvojumiem, kuriem ir vienāda nozīme un kurus dalībvalstis ir vienojušās ievērot:

• Atbilstība likumdošanai: piemēram, nevar apgalvot, ka „šis produkts atbilst Kosmētikas regulai”, jo visi produkti, kas tiek laisti ES tirgū, ir jāatbilst šai regulai.

• Patiesums: piemēram, apgalvojums „bez silikona” nevar tikt izmantots, ja produkts satur silikonu.

• Pierādījumi: visiem apgalvojumiem ir nepieciešami atbilstoši pierādījumi, izņemot hiperboliskus apgalvojumus, piemēram, „šis parfīms dod jums spārnus”, jo neviens vidusmēra patērētājs to neuztvers burtiski un negaidīs, ka viņam izaugs spārni.

• Godīgums: piemēram, apgalvojums „viens miljons patērētāju dod priekšroku šim produktam” nedrīkst būt atļauts, ja tas balstās tikai uz pārdošanas apjomu vienā miljonā vienību.

• Taisnīgums: piemēram, nav taisnīgi salīdzināt pretmitruma īpašības antiperspirantam un dezodorantam, jo tie ir divi atšķirīgi produkti ar atšķirīgām funkcijām.

• Spēja pieņemt pamatotus lēmumus: apgalvojumiem jābūt skaidriem, saprotamiem un jānodrošina pietiekama informācija, lai vidusmēra patērētājs varētu pieņemt pamatotu lēmumu.

 

Atbildīgā persona, kas laišana produktu tirgū, ir atbildīga par izdarītajiem apgalvojumiem, tostarp to formulējumu un pamatojumu.

 

• Apgalvojumi „bez” nav pieļaujami, ja tie attiecas uz sastāvdaļu, kas parasti netiek izmantota konkrētā veida kosmētikas produktos, piemēram, smaržas parasti satur tik daudz spirta, ka papildu konservantu izmantošana nav nepieciešama. Būtu negodīgi uzsvērt, ka konkrētas smaržas nesatur konservantus.

•            „Bez” apgalvojumi nav pieļaujami, ja tie nozīmē garantētas produkta īpašības, kas balstās uz sastāvdaļas neesamību, kuras nevar nodrošināt, piemēram, apgalvojums „bez alerģējošām/sensibilizējošām vielām” nav pieļaujams. Pilnīga alerģiskas reakcijas riska neesamība nevar tikt garantēta, un produkts nedrīkst radīt iespaidu, ka tā ir.

•            Apsveikumi „Bez”, kas attiecas uz sastāvdaļu funkcionālajām grupām, nav pieļaujami, ja produkts satur sastāvdaļas ar vairākām funkcijām un starp tām ir funkcija, no kuras produkts, kā apgalvots, ir brīvs. Ir iespējami izņēmumi (piemēram, pamatojoties uz provokatīvā testa rezultātiem, ja formulā nav noteiktas sastāvdaļas).

•            Paziņojums „bez konservantiem” nav pieļaujams, ja produkts satur sastāvdaļu, kas uzrāda aizsargājošu iedarbību pret mikroorganismiem un kas nav iekļauta Regulas 1223/2009 par kosmētikas līdzekļiem V pielikumā. Ja atbildīgajai personai ir pierādījumi, ka konkrēta sastāvdaļa vai sastāvdaļu kombinācija neveicina produkta aizsardzību, var būt lietderīgi izmantot šo apgalvojumu.

•            Apgalvojumu „bez smaržvielām” nedrīkst izmantot, ja produkts satur sastāvdaļu, kas pilda smaržvielas funkciju produktā, neatkarīgi no tās citām iespējamām funkcijām produktā.

 

Esiet uzmanīgi, publicējot informāciju sociālajos tīklos par kosmētikas produktu, jo ES uzraudzības iestādes seko līdzi sociālajiem tīkliem, un publikācijas nedrīkst maldināt patērētājus.